21 Kasım 2010 Pazar

Gm Akoru Nedir

       Bildiğiniz üzere G akoru re sol ve si  notalarından meydana gelir o halde daha önce de bahsettiğimiz majör akorlar için 3/2 ve minör akorlar için 2/3 oranını kullanacak olursak sol notasını la# 'e çekmemiz gerekecektir. yani (D G B) den oluşan sol majör akorunu minöre çevirmek için (D A# B) notalarını kullanmamız gerekecektir. O halde gitarda 3. perdeden G akorunu basıp orta parmağımızı kaldırırsak sol notasını la diyeze dönüştürmüş oluruz ki bu da bize Gm akorunu verir. Aşağıda Gm akorunun nasıl basılacağını gösteren tarafımdan çekilmiş bir fotoğraf görebilirsiniz.

Gm akoru
      Yukarıdaki resimde gördüğünüz üzere Gm akoru 3. perdeden G akoru basılıp Orta parmağınızı kaldırdığınızda elde edeceğiniz akordur.

4 yorum:

  1. aradım aradım bulamadım tek sende buldum gm akoru tşkürler yaynladığın için çok gzel olmş....

    YanıtlaSil
  2. alternetifi yokmu yardım edin

    YanıtlaSil
  3. ya cıt diye ses çıkıyo

    YanıtlaSil